måndag 8 oktober 2007

Tack alla för att ni hittat hit. Känns fortfarande lite ovant att blogga, men det är jättekul!!! Min kamera är tyvärr på reparation, eller rensning kanske man kan säga. Min man kom hem med den från sydamerika full av sand, så nu kan jag inte lägga in bilder hemifrån. Men jag fixar vidare och bjuder in er när kameran är hemma igen. Bilden ovan är en av våra inspirationsbilder till vårat nya kök. Vi skall riva ut det NÄSTA VECKA!!!!! tjoho, snart är jag fri från furupanel och korkmatta! Det skall bli så VITT. Vi skall bygga på gamla stommar, jag tror på att återanvända det som går och inte tokköpa, det kommer att bli som vi vill ändå. Platsbyggt skafferi blir det, gammaldags diskho o blandare, liggande vit träpanel och ev stående också. Vitt kakel, mycket diskbänk och ev bänkskiva av bok. Det blir inga överskåp utan öppna vita hyllor. Vi tar bort väggen till ett intilliggande rum där min man byggt en öppenspis efter mina direktiv. Den delen blir matbordsdelen, så vi får eldstad i köket. Jag önskar alla fick ha lite öppenspis i sina liv, det är ju så mysigt!

1 kommentar:

c-designat sa...

vilket härligt och ljust kök