måndag 25 maj 2009

TALLRIKSFYND







Här är mina "nya" fina secondhand fynd. Det var jag och en annan tjej som stod o vände o vred på dem ett tag innan vi tog hälften var o flöt iväg nöjda åt var sitt håll. Mönstret är turkost - det kanske ser lite ljusblått ut. Kopparna o faten däremot är ljusblå, och jag fick två känslor för dem när jag såg dem. Det första jag tänkte var- fina men kanske lite för flyplansporsliniga ....sen såg jag köket i Snickargården på Saltkråkan framför mig och Malin komma bärande på kopparna. Och förstod jag att de var rätt. Nu älskar jag dem....



13 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Tack för titten inne hos mig..vad glad jag blev. Vilken fin o mysig blogg du har,,,Hit återkommer jag gärna! Fina koppar du köpt..jag gillar också saltkråkan o miljön mycket! Må så gott! Kram Therese

VITA NYANSER sa...

Tack snälla för din fina kommentar hos mig! Blir så glad = )!

Vad kul att hitta hit, otroligt fint! Här finns mycket inspiration att hämta och njuta av = ).

Kram L-L

Graadskan sa...

Häftigt att fylla en sköljmedelsflaska!! Snacka om att det bara är fantasin som sätter gränsen!
Snygga tallrikar och koppar! Jag är väldigt svagt för just turkost, så jag kan förstå att du är nöjd!

Jag ska snart (kanske imorgon) visa bilder från sovrummet, måste bara pimpa det liiiite först!

Kram o godnatt!

Gnistrande snö sa...

Jättehäftiga fynd!
Längtar också efter något turkost :-)

Ha en härlig fortsättning på veckan!

Kram
Katarina

johanna sa...

Å så fina!!!! Hade inte heller tvekat!
Men du vad mycket mysigt du gjort i betong! Vilken inspirationskick , nu ska jag oxå göra sånt....Tack för inspirationen.
Kraaaaaam

Lilla Blanka sa...

Hej Tina!

Tack för titten! Åh vilken mysig blogg du har, jag blir glad av att titta in hit (vilket jag kommer göra snart igen!)

Himla fräck betongflaska du har gjort! Precis i min smak!

Kram och lycka till på cykelfesten, vad kul det låter!
Mia

kardemumma sa...

Mycket läckert porslin. Jag förstår att du är helnöjd!
Kram C

Graadskan sa...

Men du vet, jag ska bara...

Ska försöka ägna dagen imorgon åt att piffa allt jag kan (sätter inte alls ribban för mig själv nu va?!?)

Godnatt o sov gott!

I mitt hjärtehem sa...

Hej! vilken fin blogg du har , första gången jag tittar in hos dig & det gör jag gärna igen!!
Ha en riktigt skön helg, kram åsa

Hanna sa...

Hej,

Underbart vackra bilder du har här :) Har bara suttit och njutit. Kommer tillbaka med mera tid.

Trevlig helg!

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Oj vilket fint porslin, håll hårt i det!

Kul med "Sydamerika-vibbar"!

beckybus.se/wordpress/

Mjuka sa...

Yes!!! Så himla snygga fynd!
Kram kram Malin

HEMLÄNGTAN sa...

Vilken underbar blogg du har!!! Hit kommer jag absolut igen.
Fina secondhandfynd du gjort. Roligt när man hittar något som känns både unikt och snyggt. Jag hoppas på lite roliga auktioner i sommar.