lördag 26 december 2009

JULENS KAFFEKALAS


Hoppas att julen har varit härlig för er alla! Vi har haft och har det jättemysigt!
Jag är en kakälskare i stora mått och tycker att det är livet med ett fulländat julfika. Vi har alltid ett stort kakfika där jag finns med. Jag bakar faktiskt mycket hellre än gör julmat.
Mina barn ser fram emot julaftonsfikat nästan lika mycket som julklapparna.....så det är nog ärftligt det där. I år gjorde jag, Tilda o Alva struvor, det gick över förväntan när vi väl fattade hur man skulle göra. Det tillsammans med nötklickar är nog våra favoritkakor.
Stor julkramar Tina

8 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, kikar in på din blogg,
Jag har två bloggar, besök dem gärna;
Hem och Pynt; http://vindsromantik.blogspot.com/
Smycken; www.magsromantiskasmycken.blogspor.com

Hej
Vilka fina bilder, älskar det vita och lite nötta.
Nu ska jag ut på din blogg igen, och kika mera, du har så mycket fint.
Lägger dej i min favoritlista, Bums.
Många Julkramar
/Maggan

annas alster sa...

Hej och god jul! Vad roligt det var att läsa om ert hem i senaste numret av Allt i hemmet som jag fick av min man på julaftons morgon. Mycket inspirerande!

Hälsningar Anna

millandante sa...

Struvor som är så gott!!! Det har jag aldrig bakat...
Kram och god fortsättning!

House number 15 sa...

Vilket härligt o gott kakbuffé! Här blir det inte så mycket bakat, är inte så duktig på småkakor, men äter gärna;)

Ha det gott/C

Kicki sa...

Hejsan
Vad gott det ser ut. Struvor trodde jag vart jättesvårt att baka. De ser ut att ha blivit jättefina i alla fall.
Ja jisses vad man äter i jul.
Nu får man nog sätta lite stopp!!!
Ha det gott
Kram Kicki

kardemumma sa...

ÅHHH....vilka godsaker! Precis i min smak..min svärmor brukar baka sisådär 7-8 sorter och allt är smaskigt(tyvärr :)
Fortsätt och njut av ledigheten.
Kramar C

Nilla Q sa...

Jag håller med - fika är viktigt! För min del är det mycket roligare med fikat än julmaten! Till jul kan man dessutom passa på att göra lite extra goda saker som man inte gör annars. Mums!

God fortsättning!

Kram Pernilla

Sofia Agardtson sa...

Hej Tina! Hoppas att ni har haft en fantastisk JUL och att ni får en härlig start på det nya året :)Tänker på er ofta - Stora & Varma kramar - Sofia