lördag 21 maj 2011

EN TRÄDGÅRDSMÄSTARES BEKÄNNELSER

Jag är en rätt usel trädgårdsmästare måste jag nog tyvärr erkänna. Min man säger att vårt hem är ett blommornas koncentrationsläger. Möjligtvis inomhus, men här ute tycker jag att jag börjar arta mig. Har planterat OM tomatplantorna. Det har varit höga vuxenpoäng på det i min lilla värld, tills jag nu insett ( det som alla andra antagligen gjort sedan de konfirmerats) att det blir inga tomater eller jordgubbar om de står kvar i Blomsterlandets trånga små plastkrukor. Så idag NYA krukor o hinkar till tomaterna och jordgubbarna. Inte för att vi kommer att vara hemma i sommar men ändå:) Gamla zinkhinkar har jag köpt hos våran fina gårdsbutik. Bor du i Göteborgsområdet så titta in här Daisys gård och inredningsbutik. Ägarinnan har precis varit i Norrland och fyllt på butiken med gamla underbara saker.

KRAM/ TINA .....som skall på SPA i 2 dagar!

2 kommentarer:

Graadskan sa...

Spa... i TVÅ dagar? Låter nästan för bra för att vara sant! Du kan väl njuta lite åt mig också?

Spa känns hyfsat avlägset när man är gräsänka... ;)

Ha det gott!
Kram Camilla

@my casa sa...

Mina tomater står fortfarande kvar i sina
små,små, svarta plastkrukor,
imorgon ska de få komma ner i trädgårdslandet.
Jag kan se framför mej hur mycket tomater vi kommer få både du & jag i sommar,
eller hur...