tisdag 23 januari 2018

www.atelier23.se
JANUARI 

Ett nytt år och ett nytt kapitel i alls våra liv, så också i mitt! Det känns rätt så underbart och härligt och nytt på många sätt.
Jag har startat mitt stylingföretag atelier23.se och ser verkligen fram emot flera roliga uppdrag 2018.  Här är en favoritbild  från en trea jag stylade i höstas för Länsförsäkringar i Jönköping med fantastisk utsikt över Västra Storgatan och Vättern. Underbara tavlor och världens finaste mjölkpall.
Har alltid varit svag för naturliga men samtidigt tydliga linjer, naturmaterial, svärtade och pudriga toner som man oftast kan ana i mina projekt och mitt hem.  Men idag skulle jag lämna min dämpade pudriga comfortzone och gå loss på regnbågens alla färger på snören och papper för att slå in paket till Vida som fyller 11 år om en vecka.
Tanken var att köra på alla färgerna jag har i pyssel och pappskåpet och det gick helt ok tills jag kom på mig själv med att superbarnsligt ta bort ett snöre jag dragit på runt ett av paketen. Den där färgen Cerise, jag förstår den inte alls längre, gillar den inte, vill inte ha den på mitt barns paket.
Säkert en färg för många andra men verkligen inte för mig, även om det har funnits tider då den haft sin plats i mina projekt ,men inte längre,  den gör skärsår på min näthinna, den är så ocharmig ,måste va något från barndomen. Eller självaste tiden innan barndomen, det kanske inte var så najs i livmodern ändå!
Nu kör vi så det ryker, vore himla fint att ses här igen! Vinterkramar från mig och pakethögen!




www.atelier23.se